Jak zmniejszyć kaloryczność pizzy?

Posted in Uncategorized  by admin
April 30th, 2014

Tradycyjna pizza pochodzi z Włoch, a dokładnie z miasta znajdującego się na ich południu, czyli Mediolanu. W wersji podstawowej to rozwałkowany placek posmarowany sosem pomidorowym, zapiekany z serem mozarella i posypywany bazylią. W menu wszystkich restauracji pizza taka widnieje pod nazwą Margherita.

Panuje przekonanie, że pizza jest niezdrowa i tucząca. Jeśli jednak zrezygnujemy z dodatkowej wartswy sera, boczku, tłustej kiełbasy czy fety pizza bedzie zdecydowanie mniej kaloryczna. Podobnie jest z sosami. Wiele restauracji proponuje je w dwóch rodzajach: czosnkowy i pomidorowy. Jeśli zależy nam na aby pizza miała jak najmniej kalorii to wybierzmy ten na bazie pomidorów, gdyż bazą sosu czosnkowego jest majonez.

Zdecydowanie najlepszym dodatkiem do dietetycznej pizzy są warzywa: brokuły, papryka, cebula, szpinak, pomidory. Bardziej kaloryczne są: kukurydza, zielony groszek i oliwki.  Jeśli nie mamy czasu na przygotowanie własnego sosu pomidorowego, możemy skorzystać z szerokiej oferty sklepowej. Jednak przy zakupie należy zwrócić uwagę aby były to sosy naturalne, bez żadnych dodatków. Przyprawiając taki sos według własnego gustu, nadamy potrawie ulubiony smak, jednocześnie nie zwiększając kaloryczności naszej pizzy.

Jeśli już wybierzemy się do pizzeri, najlepiej jest zamówić  Margeritę lub pizzę wegetariańską, gdyż zawierają one zdecydowanie mniej kalorii od pozostałych.  Przed pizzą warto zjeść warzywną sałatkę, dzięki której będziemy mieć mniej miejsca na kaloryczne „trójkąciki”. Do popicia, zamiast słodzonych napojów gazowanych, najlepiej jest wybrać niegazowaną wodę mineralną.

Comments Off

Canelloni ze szparagami (Włochy Północne)

Posted in Uncategorized  by admin
May 21st, 2013

Składniki:

  • 1 pudełko canelloni

  • po 50 dag białych i zielonych szparagów

Sos:

  • 1 cebula

  • 4 pomidory

  • 2 ząbki czosnku

  • oliwa

  • ocet balsamiczny

  • kieliszek czerwonego wina

  • sól morska i pieprz

Cannelloni ugotuj al. dente wg przepisu na opakowaniu. W tym czasie obierz szparagi (z białych zdejmij całą skórkę, z zielonych – tylko z dolnej części). Gotuj razem 3-4 minuty (nie powinny być zbyt miękkie). Do każdego cannelloni włóż po 3-4 szparagi.

Sos: drobno posiekaną cebulę i czosnek podsmaż na gorącej oliwie, dodaj świeże, pokrojone w kostkę dojrzałe pomidory. Przypraw 2-3 łyżkami octu balsamicznego i czerwonym winem. Dodaj sól i pieprz do smaku.

Cannelloni podawaj polane sosem.

Comments Off

« Previous Entries